Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за моторна спирачка

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос за моторна спирачка

    Добър ден, от около месец съм горд собственик на Alfa romeo 159 1.9JTDm 150 sportwagon. Много се кефа на колата, но забелязвам нещо, за което се чудя нормално ли е. Та до сега всички коли, който съм карал като пусна газта в движение моментният разход става 0.0, но забелязах, че при алфата пада до към 2-3, но не става 0.0. Въпросът ми е това нормално ли е?

  • #2
    Нормално е, пада максимум до 2.0
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 jtdm Lusso ~180bhp

    Comment


    • #3
      В описанието на този мотор никъде не се казва, че има fuel cut-off режим.

      Т.е - нормално е разходът при моторна спирачка да е различен от 0.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Странно, защо ли са го направили така?
        И дали може да се коригира при ремап например?
        156 2.0TS

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
          Странно, защо ли са го направили така?
          И дали може да се коригира при ремап например?
          Вероятно за да избегнат запичане на дюза. Тогава пък възниква въпросът- защо при JTS не са го направили така


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Карал съм и TFSI и TDI комън рейл, и при двете си показва 0.0 като върнеш газта.
            И май не им се запичат дюзите

            Трябва и жтд-то да може така, иначе бих се чувствал много преебан като слизам по надолнище
            156 2.0TS

            Comment


            • #7
              Явно само при JTDm са го направили така от незнайни съображения. При 136 коньовото JTD си го има въпросният режим.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Явно само при JTDm са го направили така от незнайни съображения. При 136 коньовото JTD си го има въпросният режим.
                Никога не съм виждал да показва нула.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #9
                  Няма как двигателя да работи и консумацията на гориво да е 0'00 литра.

                  Ама ако ви харесва тази лъжа = няма проблем.Българите обичат да ги лъжат и им е доста добре от такива лъжи.Фолксваген са виртуози в тази област ...

                  На повечето съвременни автомобили има електро(серво)мотор, който се захранва с ток.

                  Не че не може само на акумулатор, но акумулатора може и да не издържи едно по дълго спускане и тогава какво правим...???

                  Не работи ли двигателя не работи и алтернатора.

                  На 159-ката в упътването изрично е записано, че докато колата е в движение елетродвигателя/усилвателя на волана работи дори при загасен двигател.

                  На мен ми се е случвало при аварийно натискане на спирачка (с цел един идиот пресичащ на червено да не ме отнесе) на кръстовище докато съм на първа или втора скорост(не помня вече) докато съм в движение да им изгасне мотора, макар че само убих скоростта с натискане и пускане на спирачката и едновременно превключих на неутрална скорост - в момента в който колата падна под 5 кмч движение по инерция или някъде там(да кажем 2-3 кмч) волана се "втвърди"( и заключи предполагам) и не можеше да се управлява и аз за втори път "скочих" на спирачката този път докато автомобила спре напълно.


                  На новите аудита доколкото разбрах освен старт/стоп система има инсталирана система за гасене на двигателя при спускане по наклон - това всичко с цел намаляване на емисиите газове и изпълнение на евростандартите за екологичност.

                  Всички тези системи за екологичност и намаляване на консумацията ще "избият" другаде - в акумулаторите.Тези автомобили ще могат да се шофират само с акумулатори от +360 лева и нагоре ...

                  Всеки иска да има аудиосистема, навигация, ел.седалки , ел.огледала, ел.прозорци, седалки, подгрев на седалките ...

                  Няма как да не работи двигателя, да не зарежда алтернатора и да се кара на обикновен акумулатор - няма да има дълъг живот ...
                  Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 16:50.
                  Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
                    Няма как двигателя да работи и консумацията на гориво да е 0'00 литра.

                    Ама ако ви харесва тази лъжа = няма проблем.Българите обичат да ги лъжат и им е доста добре от такива лъжи.Фолксваген са виртуози в тази област ...

                    На повечето съвременни автомобили има електро(серво)мотор, който се захранва с ток.

                    Не че не може само на акумулатор, но акумулатора може и да не издържи едно по дълго спускане и тогава какво правим...???

                    Не работи ли двигателя не работи и алтернатора.

                    На 159-ката в упътването изрично е записано, че докато колата е в движение елетродвигателя/усилвателя на волана работи дори при загасен двигател.

                    На мен ми се е случвало при аварийно натискане на спирачка (с цел един идиот пресичащ на червено да не ме отнесе) на кръстовище докато съм на първа или втора скорост(не помня вече) докато съм в движение да им изгасне мотора, макар че само убих скоростта с натискане и пускане на спирачката и едновременно превключих на неутрална скорост - в момента в който колата падна под 5 кмч движение по инерция или някъде там(да кажем 2-3 кмч) волана се "втвърди"( и заключи предполагам) и не можеше да се управлява и аз за втори път "скочих" на спирачката този път докато автомобила спре напълно.


                    На новите аудита доколкото разбрах освен старт/стоп система има инсталирана система за гасене на двигателя при спускане по наклон - това всичко с цел намаляване на емисиите газове и изпълнение на евростандартите за екологичност.

                    Всички тези системи за екологичност и намаляване на консумацията ще "избият" другаде - в акумулаторите.Тези автомобили ще могат да се шофират само с акумулатори от +360 лева и нагоре ...

                    Всеки иска да има аудиосистема, навигация, ел.седалки , ел.огледала, ел.прозорци, седалки, подгрев на седалките ...

                    Няма как да не работи двигателя, да не зарежда алтернатора и да се кара на обикновен акумулатор - няма да има дълъг живот ...
                    Останах с впечатление, че не си наясно как работи принудителен празен ход
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #11
                      Рацер, има, как и това не е ракетна технология. Нарича се "принудителен празен ход" (fuel cut-off), не е от вчера и работи на много прост принцип.

                      Когато оборотомерът мери над някакви обороти на мотора а пък в този момент педалът на газта е пуснат, ECU - то разбира, че в този момент ползваш мотора, като спирачка и спира ел. управлението на инжекторите (дюзите). Т.е - гориво в мотора не постъпва и разходът е 0.

                      Разбира се, че при този режим коляновият вал продължава да се върти, но задвижван от колелата и трансмисията. И като е така, продължават да си работят алтернаторът, хидравличната помпа, климатикът и сервото на спирачките.

                      Това дет си го чел за волана може да е вярно за коли с асистирано електическо задвижване на рейката, не и за такива с хидравлично.

                      Не бъркай тази система със систeмата "автоматичен старт-стоп" коренно различни са.
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:13.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        И температурата не пада защото въздухът се загрява от налягането. Просто казано.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          Никога не съм виждал да показва нула.
                          Би трябвало да показва 0. Твърде вероятно е реалният ти разход в този режим да е 0, но ICS - ът да показва грешно.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Би трябвало да показва 0. Твърде вероятно е реалният ти разход в този режим да е 0, но ICS - ът да показва грешно.
                            Не показва нула, защото не показва моментния разход, а някаква средна стойност за някакъв по продължителен период от време.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                              Не показва нула, защото не показва моментния разход, а някаква средна стойност за някакъв по продължителен период от време.
                              Е - много ясно Нулирай trip - а след започнал ппх и ще ти покаже 0.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X